امروزه برای دسترسی به اطلاعات پرونده و همچنین مشاهده ابلاغ‌های قضایی، نیاز به ورود به سامانه‌های الکترونیک قضایی از جمله سامانه ابلاغ است که این امر نیز بدون در دست داشتن رمز شخصی ثنا امکان پذیر نمی‌باشد.

به عبارتی دقیق‌تر در واقع مهم ترین مزیت ورود به سامانه ابلاغ قضایی دادگستری که اصطلاحا ” سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا ” نامیده میشود، مشاهده ابلاغیه های دریافتی مربوط به پرونده‌های درحال رسیدگی در دادگاه ها و دادسرا ها می باشد.

اما مشکلی که که گاهی در این خصوص ایجاد میشود این است که غالبا افراد پس از گذشت مدتی رمز ورود به سامانه ثنا یا همان رمز شخصی خود را  فراموش کرده و یا بنا به هر دلیلی به آن دسترسی ندارند.
در نتیجه ، افراد بایستی رمز ورود به سامانه ثنا را مجددا بازیابی کند تا دوباره امکان ورود به سامانه ابلاغ و در نتیجه دسترسی به ابلاغیه های قضایی و اطلاعات پرونده بوجود آید.

به همین منظور در این نوشته قصد داریم به مراحل بازیابی رمز عبور سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا (رمز شخصی) بپردازیم.

برای بازیابی رمز سامانه ثنا لازم است که در انجام مراحل ثبت نام در سامانه ثنا اطلاعات درستی داده باشید و آن ها را به یاد داشته باشید، تا با وارد کردن بخشی از آن اطلاعات بتوانید مجددا به رمز شخصی ثنای خود دسترسی پیدا کنید.

آموزش ویدیویی بازیابی رمز جدید ثنا

در ادامه مجددا به صورت نوشتاری به مراحل آن اشاره می کنیم.

مرحله اول: ابتدا باستی وارد سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https://adliran.ir شوید و یا اینجا کلیک کنید.

مرحله دوم: سپس بعد از ورود به صفحه مذکور بر روی گزینه سامانه ثبت نام الکترونیک و پس از آن بر روی سامانه اصلی ثنا کلیک نمائید.

مرحله سوم: در صفحه باز شده بر روی فراموشی رمز عبور کلیک کنید و در مرحله بعد اطلاعات خواسته شده را مشاهده می کنید.

مرحله چهارم: در این قسمت اطلاعات خواسته شده را که شامل کد ملی ، تاریخ تولد ، سریال شناسنامه و شماره تلفن همراه است را به صورت دقیق وارد کنید.

توجه داشته باشید که همانطور که پیشتر اشاره شد تمامی این اطلاعات لزوما بایستی مطابق با اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام (حضوری یا غیر حضوری) ارائه داده بودید باشند.  چرا که در غیر این صورت رمز جدید به شما ارائه نخواهد شد و برای رفع مشکلتان بایستی حضورا به یکی از شعب دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمائید.

مرحله پنجم: پس از وارد نمودن اطلاعات مذکور عدد تصویر را (دقیقا مطابق با آنچه که نمایش داده شده است) در کادری که مشخص شده وارد کرده و  سپس بر روی گزینه ارسال کد فعالسازی کلیک نمائید.

لازم به ذکر است چنانچه در این مرحله با پیغامی مبنی بر خطا در اطلاعات وارد شده مواجه شدید مجددا نسبت به وارد نمودن اطلاعات صحیح اقدام نموده و سپس بر روی گزینه ارسال کد فعال سازی کلیک نمائید.

مرحله ششم: چنانچه اطلاعات وارد شده در مرحله قبل را کاملا به درستی وارد نموده باشید و تعارضی با اطلاعات ثبت شده در هنگام ثبت نام نداشته باشد سامانه ثنا یک کد فعال سازی به شماره همراه شما ارسال می کند که نهایتا پس از یک دقیقه آن را را دریافت خواهید نمود.

مرحله هفتم: در این مرحله کد دریافتی را  در قسمت معین شده وارد نموده و سپس عدد تصویر  را از کادر بعدی دقیقا در قسمت مشخص شده وارد کنید.
در آخر نیز بر روی گزینه دریافت رمز شخصی جدید را کلیک نمائید.

چنانچه کد دریافتی و همچنین عدد تصویر خواسته شده را به درستی وارد نموده باشید در فاصله بسیار کوتاهی رمز شخصی جدید که یک کد ده رقمی است برای شما ارسال میگردد که میتوانید از آن برای ورود و مشاهده ابلاغ‌های قضایی خود استفاده نمائید.

8 دیدگاه

  • چرا در مرحله اول ثبت نام قسمت آخر همان جایی رو که گفته عدد تصویر زیر را وارد نمایید تا رمز عبور ارسال شود .با وارد کردن عدد تصویر با خطا مواجهه میشوم حدود ۱۰۰بار امتحان کردم نتیجه ای دریافت نمیکنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    • اگر از صحت اطلاعات وارده اطمینان دارید و اعداد را هم بدرستی وارد کرده اید، احتمالا سامانه در آن لحظه دچار ایراد شده است. بهتره پس از چند ساعت مجدد امتحان کنید اگر مشکل برطرف نشد، با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید.باتشکر

  • سلام تمام مشخصاتم درسته بخاطراینکه رمز شخصی به دلایلی از گوشی پاک شده و ندارم هرکاری میکنم مدام خطا میدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *