برای استفاده از امکانات درگاه خدمات الکترونیک قضایی از جمله ارائه و پیگیری دادخواست، شکواییه، اظهارنامه، پیگیری و مطالعه پرونده و استعلامات قضایی نیاز به ثبت نام در سامانه ثنا دارید.

به عبارتی دقیق تر ثبت نام در سامانه ثنا، اولین مرحله برای برخوردای از خدمات قضایی تلقی میشود و رمز شخصی ثنا که از طریق این سامانه و پس از ثبت نام در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌گیرد برای ورود به تمامی سامانه‌های قوه قضائیه نیز مورد نیاز است چرا که سامانه ثنا تنها یک درگاه ثبت نام برای بهره‌مندی از خدمات قضایی است، اما سایر سامانه ‌ها از جمله سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی و … نیز عملا به همین نام شناخته می‌شود.

از جمله مهمترین موضوعاتی که در خصوص مراحل رسیدگی به یک دعوا یا شکایت باید رعایت شود، مطلع شدن طرفین دعوا از جزییات و اطلاعات مربوط به رسیدگی به پرونده مورد بررسی در دادگاه می باشد این در حالیست که در حال حاضر دسترسی به جزئیات پرونده‌های قضایی برخلاف گذشته از طریق سامانه های الکترونیک قضایی صورت می‌گیرد.

در نتیجه یکی از مهمترین خدماتی که سامانه مذکور ارائه می دهد اطلاع از روند کار و خلاصه پرونده است. یعنی برخلاف تصور عموم مردم که تنها کاربرد سامانه ثنا را مشاهده ابلاغیه‌های قضایی میدانند، از دیگر خدمات مهم این سامانه، دسترسی به اطلاعات و جزئیات پرونده میباشد.
بدین صورت که با استفاده از شماره  16 رقمی پرونده به راحتی می توان از طریق این سامانه به اطلاعات کاملی از پرونده‌ها از جمله مشخصات طرفین پرونده، زمان ارسال ابلاغیه ‌های قضایی، زمان احظار طرفین به دادگاه و … دسترسی پیدا کرد.

آموزش ویدیویی اطلاع رسانی برای اشخاص حقیقی

مراحل اطلاع از جزئیات و روند کار پرونده با استفاده از شماره پرونده

  1. ابتدا بایستی آدرس www.adliran.ir در مرورگر خود وارد نمایید.
  2. گزینه اطلاع رسانی با رمز پرونده را انتخاب کنید.
  3. کدملی و رمز شخصی خود را وارد نموده و سپس بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمائید.
  4. برای تلفن همراه شما یک رمز موقت ارسال می شود که آن را در کادر معین شده وارد نموده و سپس بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمائید .
  5. پس از ورود به صفحه بعد بایستی شماره پرونده، ردیف پرونده و رمز 16 رقمی شخصی پرونده را وارد نموده و سپس گزینه روند کار پرونده را انتخاب نمائید تا بدین ترتیب به راحتی به جزئیات پرونده دسترسی پیدا کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *