برای بهره مندی از خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی که مهم ترین آن مشاهده سوابق بیمه می‌باشد ابتدا لازم است در سامانه ثبت نام پورتال متمرکز تامین اجتماعی ثبت نام به عمل آورده و اطلاعات خواسته شده در این سامانه را تکمیل کنید.
از طرفی دیگر همانطور که میدانید امروزه بسیاری از شاغلان  چه در ادارات و دستگاه های دولتی و چه در بخش خصوصی بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند و در نتیجه ماهانه مبلغی معین بابت حق بیمه خود می پردازند.

لذا بهتر است بیمه شدگان تامین اجتماعی به طور منظم به منظور کسب اطمینان از پرداخت حق بیمه توسط کارفرما و جلوگیری از مشکلات احتمالی در هنگام بازنشستگی، سوابق بیمه خود را به صورت الکترونیکی مشاهده نمایند.

لذا به منظور دسترسی راحت و سریع به سوابق بیمه میتوان از یکی از روش‌های زیر استفاده نمود:

  1. مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی به صورت اینترنتی از طریق مراجعه به سامانه تامین اجتماعی
  2. مراجعه حضوری و مستقیم به یکی از شعب تامین اجتماعلی که مستلزم اتلاف وقت و انرژی بسیاریس.
  3. مشاهده از طریق نرم افزار تامین اجتماعی من
  4. مشاهده از طریق کدهای دستوری

که در اینجا قصد توضیح روش اول یعنی از طریق مراجعه اینترنتی به سامانه تامین اجتماعی را داریم.

آموزش ویدیویی مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

در ادامه بصورت خلاصه و نوشتاری نیز به آموزش مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی می پردازیم:

  1. ابتدا بایستی به سامانه تامین اجتماعی به آدرس www.eservices.tamin.ir مراجعه نموده و یا اینجا کلیک کرده و سپس بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک نمائید.
    لازم به ذکر است چنانچه قبلا در این سامانه ثبت نام نکرده اید ابتدا نسبت به ثبت نام اقدام نموده و سپس امکان مشاهده سوابق برای شما فراهم خواهد گردید.
  2. در این مرحله بایستی برای ورود به حساب کاربری خود کد ملی و گذرواژه‌ای که در هنگام ثبت نام انتخاب نموده‌اید را وارد نموده و سپس بر روی گزینه ورود کلیک نمائید.
  3. چنانچه نام کاربری (کدملی) و رمز عبور خود را بدرستی وارد نموده باشید در این مرحله به صفحه کاربری خود وارد می شوید.

در ادامه نیز برای مشاهده و دریافت سوابق بیمه باید از قسمت خدمات سابقه، گزینه کلیه سوابق یا سوابق تلفیقی را انتخاب نمائید.

  1. بعد از ورود به این قسمت کلیه سوابق ثبت شده شما نشان داده میشود.
    چنانچه می خواهید فایل سوابق بیمه خود دانلود و در نزد خود نگه دارید برو روی دانلود فایل سابقه کلیک نمائید.

البته همانطور که گفته شد سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق مراجعه حضوری به یک از شعب تامین اجتماعی و یا از طریق برنامه و کد‌های دستوری مربوطه نیز قابل دریافت است منتها همواره استفاده از روش مراجعه به سامانه الکترونیک تامین اجتماعی بهترین روش محسوب میگردد چرا که ورود به سامانه مذکور باعث دسترسی به خدمات بسیار زیادی از جمله ثبت اعتراض به سوابق ناموجود را نیز فراهم می‌آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *