کارمندان، کارفرمایان، کارگران و هر شخص دیگری که تحت هر عنوان حق بیمه پرداخت نموده اند و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند و دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی هستند، احتمالا تا کنون نیاز به مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی، یا دیگر خدمات تامین اجتماعی پیدا کرده اند که برای دسترسی به این مسئله به صورت حضوری به شعب بیمه مراجعه کرده اند.

مدتی است که در راستای بهبود کیفیت و ارائه خدمات آسان و سریع تر به بیمه شدگان، بیمه تامین اجتماعی دسترسی به امکاناتی همانند مشاهده سوابق بیمه، اعتراض به سوابق ناموجود، مشاهده سوابق بیمه سربازی، ثبت درخواست کمیسیون پزشکی، ثبت نام دریافت هدیه ازدواج، درخواست دفترچه بیمه، دریافت فیش حقوقی و… را از طریق سایت فراهم کرد تا بیمه شدگان مجبور نباشند برای انجام هر کار و درخواستی حضورا به شعب مراجعه نمایند.

لذا برای بهره مندی از خدمات فوق ابتدا لازم است در سامانه ثبت نام پورتال متمرکز تامین اجتماعی ثبت نام به عمل آورده و اطلاعات خواسته شده در این سامانه را تکمیل نمائید که در ادامه توضیحات کاملی را در این خصوص ارائه خواهیم نمود:

ثبت نام تامین اجتماعی

مراحل ثبت نام در سامانه الکترونیک تامین اجتماعی:

1.ابتدا بایستی به سامانه تامین اجتماعی به آدرس www.eservices.tamin.ir مراجعه نموده و یا اینجا کلیک کنید و بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمائید.

2.در این مرحله بایستی اطلاعات اولیه خود شامل، کد ملی و شماره تلفن را وارد نمائید.
این نکته نیز حائز اهمیت است که شماره تلفنی که در این قسمت برای ثبت نام وارد می‌کنید، باید در مالکیت شما باشد . اگر شماره تلفن وارد شما با کد ملی شما مطابقت نداشته نباشد، لازم است بعد از اتمام مراحل ثبت نام، حضورا با در دست داشتن مدارک شناسایی به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کرده و حساب خود را فعال کنید.

3.در این مرحله در سامانه باید اطلاعات هویتی خود را وارد کنید.
دقت کامل را در ورود اطلاعات هویتی خود از قبیل: نام و نام خانوادگی، جنسیت، شماره شناسنامه و تاریخ تولد و … را داشته باشید چرا که در صورت بروز هرگونه اشتباه در فرایند ثبت نام، لازم است مجددا به صورت حضوری به شعب تامین اجتماعی مراجعه نمائید.  پس از تکیمل این صفحه،  گزینه مرحله بعد را انتخاب نمائید.

4.این مرحله خود دارای سه بخش است.

در بخش اول باید آدرس ایمیل خود را وارد نمائید که اختیاری است و می توان این بخش را خالی گذاشت.

در بخش دوم، بایستی یک گذرواژه مناسب برای ورود به حساب کاربری خود انتخاب نمائید.
لازم به ذکر است در انتخاب گذرواژه حتما موارد زیر را رعایت کنید:

بایستی هم از حروف کوچک لاتین  هم از حروف بزرگ آن استفاده شود.

از نام و نام خانوادگی و شماره ملی استفاده نشود.

لازم است که حتما از اعداد هم در انتخاب رمز خود استفاده کنید.

حداقل باید دارای 8 کاراکتر باشد و کمتر از این مورد قبول واقع نمیشود.

در بخش سوم شما بایستی به یک سری سوالات امنیتی مطابق با سلیقه خود پاسخ بدهید.
لازم است که پاسخ‌ها را به خاطر بسپارید؛ زیرا، اگر در آینده گذرواژه خود را به هر دلیل  فراموش کنید و نیار به بازیابی آن پیدا کنید، با پاسخ دادن به این پرسش‌ها می‌توانید آن را بازیابی نمایید (که البته این تنها یکی از راه های بازیابی رمز عبور تلقی میشود).

در انتها روی گزینه مرحله بعد کلیک نموده و به صفحه بعد بروید.

5.چنانچه گذرواژه انتخابی در مرحله قبل را به درستی انتخاب نموده باشید پس از ورود به مرحله بعد تمام اطلاعاتی که در مراحل قبل وارد نموده اید، به شما نشان داده خواهند شد.

لازم است به دقت مشاهده نموده و در صورتی که هیچ گونه مغایرتی با اطلاعات واقعی شما نداشت، بر روی گزینه تأیید و ارسال درخواست کلیک نمایید.

6.در این مرحله (اطلاعات شما ثبت شده است و درخواست شما درحال بررسی و صحت سنجی است) برای شما ارسال می‌شود.

7.در این مرحله چنانچه اطلاعات شما مورد تایید نهایی سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت، برای شما پیامکی تحت عنوان حساب کاربری شما فعال شد ارسال می شود.
البته ممکن است دریافت پیامک تا 2 ساعت هم زمان ببرد اما معمولا کمتر از 5 دقیقه زمان میبرد.

جهت پیگیری ثبت‌نام خود می‌توانید، در صفحه اصلی سامانه با ورود به قسمت بررسی درخواست ثبت‌نام، از وضعیت درخواست خود، آگاه شوید.

در صورتی که پیامک دریافتی نیاز به مراجعه به شعبه است بود، باید حضورا برای ارایه مدارک هویتی به شعب تأمین اجتماعی مراجغه نموده و حساب کاربری خود را فعال نمائید.

به یاد داشته باشید که نام کاربری شما برای ورود به سامانه تامین اجتماعی کد ملی، و گذرواژه شما نیز همان رمزی است که در حین ثبت نام در مرحله چهارم تعیین کرده اید.

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *