آموزش استعلام ممنوع الخروجی

ممنوع الخروجی وضعیتی است که شخص بدلایلی نظیر بدهی مالیاتی، بانکی، دستور بازپرس و دوایر اجرای ثبت و …. نمی تواند از کشور خارج شود. حال اگر بدنبال آن هستید کخ چگونه می توان استعلام گرفت که آیا خود و یا دیگری ممنوع خروج هستید یا نه چندین راه وجود دارد که یکی از آن ها مراجعه حضوری به اداره گذرنامه است.

اما اگر امکان مراجعه حضوری ندارید می توانید از طریق سامانه های مختلفی که هرکدام برای دلایل مختلف ممنوع الخروجی امکان استعلام را فراهم کرده اند مراجعه کنید.

یکی از بهترین سامانه ها که برای استعلام ممنوع الخروجی بصورت رایگان وجود دارد، سامانه کاتب می باشد.

سامانه کاتب سکوی دیجیتال خدمات ثبتی بوده که یکی این مورد یکی از خدمات قابل ارائه توسط آن است. در نتیجه اگر می خواهید استعلام ممنوع الخروجی خود و یا شخصی دیگر را بگیرید می توانید از این سامانه استفاده کنید که فیلم آموزشی آن در زیر قرار داده شده است.

در زیر مراحل انجام شده در فیلم مجددا بصورت مختصر بیان می شود.

  1. آدرس سامانه کاتب به نشانی Kateb.ir در در مرورگر خود وارد کنید.
  2. اگر قبلا ثبت نام کرده اید برای ورود کدملی خود را وارد کنید و سپس کدی که به شماره تلفن همراهتان ارسال می شود را درج کنید در غیراینصورت بهتر است فیلم آموزش ثبت نام در سامانه کاتب را مشاهده و ابتدا ثبت نام کنید.
  3. سپس بر روی استعلام ممنوع الخروجی کلیک کنید.
  4. اگر می خواهید استعلام خود را بگیرید کافیست برروی قسمت مربوطه و برروی ادامه کلیک کنید.
  5. اگر می خواهید استعلام شخص دیگری را بگیرید بر روی قسمت شخص دیگر کلیک کنید.
  6. اطلاعات شخصی که در نظر دارید را وارد کنید و بر روی ادامه کلیک کنید.

همانطور که گفته شد ممنوع الخروجی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مورد فوق استعلام ممنوع الخروجی ثبتی را به شما نشان می دهد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *